ҰБТ - СШ №53 https://53-taraz.mektebi.kz/ ru ҰБТ - СШ №53 DataLife Engine ҰБТ қорытындысы 2022-2023 https://53-taraz.mektebi.kz/oushylara/bt/748-bt-orytyndysy-2022-2023.html https://53-taraz.mektebi.kz/oushylara/bt/748-bt-orytyndysy-2022-2023.html ҰБТ нәтижесі бойынша орта балл 89.8 балл, 64% құрады. ҰБТ ге 69 білім алушы, 5 пәннен тест тапсырған – 49 білім алушы, шығармашылық таңдап 2 пәннен тест тапсырған – 20 білім алушы. 40 білім алушы мемлекеттік және арнайы грант иегерлері атанды, яғни 57.9% құрады. Жалпы 69 білім алушы ЖОО түскен, бұл 88.4% құрайды, оның ішінде 7 білім алушы (8.9%) шет елге ЖОО түскен (Туркияға) , қалған 9 білім алушы (11.5%) Әбиір Мирас, Алдаберген Жансерік, Кожахмет Даниель, Сихымбай Алихан, Сағынбек Әбсаттар, Рахмет Арман, Айтжан Меруерт, Алшын Айшабибі, Әзім Жасұлан әскерге бару, отбасы жағдайына байланысты т.б себептермен оқуға түспеді.
]]>
ҰБТ нәтижесі бойынша орта балл 89.8 балл, 64% құрады. ҰБТ ге 69 білім алушы, 5 пәннен тест тапсырған – 49 білім алушы, шығармашылық таңдап 2 пәннен тест тапсырған – 20 білім алушы. 40 білім алушы мемлекеттік және арнайы грант иегерлері атанды, яғни 57.9% құрады. Жалпы 69 білім алушы ЖОО түскен, бұл 88.4% құрайды, оның ішінде 7 білім алушы (8.9%) шет елге ЖОО түскен (Туркияға) , қалған 9 білім алушы (11.5%) Әбиір Мирас, Алдаберген Жансерік, Кожахмет Даниель, Сихымбай Алихан, Сағынбек Әбсаттар, Рахмет Арман, Айтжан Меруерт, Алшын Айшабибі, Әзім Жасұлан әскерге бару, отбасы жағдайына байланысты т.б себептермен оқуға түспеді.
]]>
admin Fri, 19 Apr 2024 15:39:57 +0600
ҰБТ өткізілу тәртібі https://53-taraz.mektebi.kz/oushylara/bt/745-bt-tkzlu-trtb.html https://53-taraz.mektebi.kz/oushylara/bt/745-bt-tkzlu-trtb.html ҰБТ өткізілу тәртібі
Жыл сайын Қазақстанда жалпы білім беретін мектептердің түлектері Бірыңғай ұлттық тестілеуден (ҰБТ) өтеді. ҰБТ толығымен бітіру және түсу емтихандарын алмастырады. ҰБТ нәтижелерін орта білім ұйымдары мемлекеттік қорытынды аттестаттау нәтижелері ретінде танылса, ЖОО және колледждерде қабылдау емтихандарының нәтижелері ретінде танылады. ҰБТ түлектері алған балл санына түлектің жоғары оқу орнына түсуі байланысты болады.



ҰБТ дайындық қалай өтеді?

ҰБТ тапсыруға жалпы білім беретін мектептердің түлектері жіберіледі. Жыл сайын түлектер санының көптігіне байланысты, оларды лектер бойынша бөлу қабылданған. Әр лек тестілеуден 1 маусымнан 15 маусымға дейінгі аралықтағы белгілі бір күні өтеді.

ҰБТ өткізілетін орындарда емтихан күндері тестілеуде пайдаланылмайтын барлық дәрісханалар, кабинеттер, бөлмелер, сондай-ақ түлектердің кіріп, шығуына арналған есіктер жабылып, мөрленеді. Ғимараттан тыс жатқан ғимараттан санторапқа дейінгі аумақ және жолға бөгде адамдардың келуі шектеледі.



ҰБТ өткізу тәртібі

ҰБТ қазақ немесе орыс тілдерінде 5 пән бойынша өткізіледі:

· қазақ немесе орыс тілдерінде (оқу тіліне байланысты);

· математика;

· Қазақстан тарихы;

· орыс тілді оқу мектептерінде қазақ тілі және қазақ тілді оқыту мектептерінде орыс тілі;

· таңдалған мамандыққа байланысты таңдау бойынша пәндердің біріне.

Арнайы немесе шығармашылық дайындықты талап ететін шығармашылыө мамандықтарға түсетін түлектер үшін таңдау пәні бойынша – ерікті.

ҰБТ қатысуға өтініштерді қабылдау оқу жылы бойында жыл сайын 10 наурыздан 25 сәуірге дейін жүргізіледі.

Өтініш бланкісін толтыруды мектепте түлектің өзі оқитын мектепте тікелей жүргізеді. ҰБТ нәтижелері туралысертификатта түлектің Т.А.Ә. толтыру жеке куәлік, паспорт немесе туу туралы куәлік бойынша жүргізіледі. 16 жасқа толмаған және жеке басты куәландыратын құжаты жоқ түлектерге мектеп директоры мектептің расталған мөрімен түлектің фотосы бар анықтама береді.

Әр пән бойынша тест тапсырмаларының саны 25. ҰБТ тапсыруға 3,5 сағат беріледі. Бақылау тестілеуіне дайындық үшін алдын ала оқушылар мектептерде арнайы сынау тестілері бойынша өтеді.

Тестілеу күнінде түлектер дәрісханаға бір-бірден жіберіледі, бұнда анықтама, жеке басты куәландыратын құжат, рұқсаттама және рұқсаттама түбіртегінің негізінде түлектің тұлғасын тексеру жүргізіледі. Дәліздегі кезекші түлектердің артық заттарды осы үшін арнайы бөлінген орында қалдырылуын қадағалайды. Түлек отырғызу орнындағы тиісті нөмір бойынша орынға отырады және отырғызғаннан кейін отырғызу парағына қол қояды, осы арқылы өз орнына отырғанын растайды.

Түлектерді кіргізу ҰБТ басталу жарияланған сәттен бастап тоқтатылады.

Егер түлек тестілеуден мына себептер бойынша өте алмаса:

· жарақат алғанда;

· отбасы жағдайы бойынша,

сондай-ақ егер тестілеуден өтуге оның өтініш беруі кезінде тестілеуді тапсыру тілі дұрыс көрсетілмесе қосымша отырғызу жүргізілетінін атап өткен жөн.

Бұл жағдайда түлек мемлекеттік комиссияның төрағасының атына ҰБТ күнін немесе дәрісхананың тілдік мәртебесін өзгерту туралы өтініш береді. Өтінішке растау құжаты қоса беріледі. Қосымша отырғызу туралы шешім мемлекеттік комиссия отырысының хаттамасымен ресімделеді.

Оң шешім қабылданған жағдайда уәкілетті органның өкілі түлектің рұқсаттамасына өзгертулер енгізеді, тестілеуді тапсыру тіліне сәйкес осы түлек қосымша отырғызылатын дәрісхана нөмірін анықтайды. Қосымша отырғызу үшін ҰБТ келмеген түлектің емтихан материалдары немесе қосымша емтихан материалдары пайдаланылады. Балдарды бағаға ауыстыру жалпы орта білім туралы аттестаттың бағаларына ҰБТ сертификатының балдарын ауыстыру шкаласына сәйкес жүргізіледі.

ҰБТ жүргізу кезіндегі тәртіп

Тестілеудің басталуы көп жағдайда сақталуы тиіс тәртіпке байланысты. Басқаша жағдайда түлекке нәтижелерді жою немесе жоққа шығару қаупі төнеді. Тестілеуді тапсыру кезінде түлектің сақтауы тиіс ерекше маңызды сәттерді атап өтеміз.

Түлекке:

· сөйлесуге;

· бір орыннан екінші орынға ауысуға;

· емтихан материалдарымен алмасуға;

· көшіруге;

· дәрісханаға шпаргалкаларды және басқа әдістемелік әдебиетті, калькулятор, фотоаппарат, мобильдік байланыс құралдарын пайдалануға және енгізуге рұқсат етілмейді.

Түлектің анықталған фактіні бұзуы жағдайында тексеруші Түлекті дәрісханадан шығару және тыйым салынған заттарды анықтау актісін құрастырады. Әрі қарай тексеруші мемлекеттік комиссия төрағасына түлектердің ережелерді бұзу айғағы туралы хабардар етіледі.

Емтихан материалдарын тестілеуге бөлінген уақытта түлек тапсырудан бас тартқан жағдайда оның жұмысы өңделмейді сондай-ақ Тестілеуге берілген уақыт аяқталған кезде бітіруші емтихан материалдарын тапсырудан бас тартқан фактіні тіркеу туралы акт құрастырылады.

Түлектің нәтижелерді жоюы және күшін жоюы туралы шешім қабылданған жағдайда ол өзі оқыған мектепте дәстүрлі емтихан нысанында қорытынды аттестатауды тапсырады. Бұнда ол ағымдағы жылы ЖОО түсу құқығынан айрылады.

ҰБТ қайта тапсыруға рұқсат етілмейді!

ҰБТ апелляциялық комиссиясы

Тестілеу кезінде бірнеше мәрте тест тапсырмаларының сәйкессіздігі айғақтары немесе тестілеу нәтижелерін есептеудегі техникалық ақаулар анықталады. Түлек үшін әр балл маңызды болғандықтан бірыңғай талаптарды сақтауды қамтамасыз ету және тест тапсырмаларын бағалауда даулы мәселелерді шешу, тестілеу кезінде ҰБТ қатысушыларының құқықтарын қорғау мақсатында апелляциялық комиссиялар құрылады.

Аппеляциялық комиссияның төрағасы және құрамы білім саласындағы уәкілетті органның бұйрығымен бекітеледі. Апелляциялық комиссия түлекке балдарды қосу туралы ұсыныстардың негізділігін қарайды және түпкілікті шешімді қабылдайды.

Өз қызметтерін орындау мақсатында аппеляциялық комиссия түлектердің жауап парақтарының көшірмелерін, ҰБТ ережелерін сақтау туралы мәліметтерді сұратады және алады.

Апелляциялық комиссияның шешімі комиссия мүшелерінің жалпы санының басым дауысымен қабылданады. Дауыстар теңдігінде төрағаның дауысы шешуші болып табылады. Аппеляциялық комиссияның шешімі хаттамамен рәсімделеді, оған төраға және комиссияның барлық мүшелері қол қояды. Аппеляциялық комиссияның хаттамалары жыл бойы Ұлттық тестілеу орталығында сақталады.

Апелляциялық комиссияның құрамына мемлекеттік комиссияның мүшелері және басқа адамдар, ағымдағы жылы ҰБТ өтетін балалар кіре алмайды.

Апелляциялық комиссия тест тапсырмаларының мазмұны және техникалық себептер бойынша тестілеуге қатысушылардан өтініштерді қабылдайды және қарастырады, түлекке балдарды қосу туралы ұсыныс енгізеді және оны аппеляцияның нәтижелері туралы хабардар етеді.

Аппеляцияға өтінішті апелляция комиссиясы төрағасының атына тестілеуге қатысушының өзі береді. Тест тапсырмаларының мазмұны және техникалық себептер бойынша өтініш тестілеу нәтижелерін жариялағаннан кейін келесі күні күндізгі 14.00-ге дейін қабылданады және апелляциялық комиссия 1 күн ішінде қарайды. Өтініш берушіде өзімен бірге жеке басты куәландыратын құжат және ҰБТ рұқсаттама болу керек.]]>
ҰБТ өткізілу тәртібі
Жыл сайын Қазақстанда жалпы білім беретін мектептердің түлектері Бірыңғай ұлттық тестілеуден (ҰБТ) өтеді. ҰБТ толығымен бітіру және түсу емтихандарын алмастырады. ҰБТ нәтижелерін орта білім ұйымдары мемлекеттік қорытынды аттестаттау нәтижелері ретінде танылса, ЖОО және колледждерде қабылдау емтихандарының нәтижелері ретінде танылады. ҰБТ түлектері алған балл санына түлектің жоғары оқу орнына түсуі байланысты болады.



ҰБТ дайындық қалай өтеді?

ҰБТ тапсыруға жалпы білім беретін мектептердің түлектері жіберіледі. Жыл сайын түлектер санының көптігіне байланысты, оларды лектер бойынша бөлу қабылданған. Әр лек тестілеуден 1 маусымнан 15 маусымға дейінгі аралықтағы белгілі бір күні өтеді.

ҰБТ өткізілетін орындарда емтихан күндері тестілеуде пайдаланылмайтын барлық дәрісханалар, кабинеттер, бөлмелер, сондай-ақ түлектердің кіріп, шығуына арналған есіктер жабылып, мөрленеді. Ғимараттан тыс жатқан ғимараттан санторапқа дейінгі аумақ және жолға бөгде адамдардың келуі шектеледі.



ҰБТ өткізу тәртібі

ҰБТ қазақ немесе орыс тілдерінде 5 пән бойынша өткізіледі:

· қазақ немесе орыс тілдерінде (оқу тіліне байланысты);

· математика;

· Қазақстан тарихы;

· орыс тілді оқу мектептерінде қазақ тілі және қазақ тілді оқыту мектептерінде орыс тілі;

· таңдалған мамандыққа байланысты таңдау бойынша пәндердің біріне.

Арнайы немесе шығармашылық дайындықты талап ететін шығармашылыө мамандықтарға түсетін түлектер үшін таңдау пәні бойынша – ерікті.

ҰБТ қатысуға өтініштерді қабылдау оқу жылы бойында жыл сайын 10 наурыздан 25 сәуірге дейін жүргізіледі.

Өтініш бланкісін толтыруды мектепте түлектің өзі оқитын мектепте тікелей жүргізеді. ҰБТ нәтижелері туралысертификатта түлектің Т.А.Ә. толтыру жеке куәлік, паспорт немесе туу туралы куәлік бойынша жүргізіледі. 16 жасқа толмаған және жеке басты куәландыратын құжаты жоқ түлектерге мектеп директоры мектептің расталған мөрімен түлектің фотосы бар анықтама береді.

Әр пән бойынша тест тапсырмаларының саны 25. ҰБТ тапсыруға 3,5 сағат беріледі. Бақылау тестілеуіне дайындық үшін алдын ала оқушылар мектептерде арнайы сынау тестілері бойынша өтеді.

Тестілеу күнінде түлектер дәрісханаға бір-бірден жіберіледі, бұнда анықтама, жеке басты куәландыратын құжат, рұқсаттама және рұқсаттама түбіртегінің негізінде түлектің тұлғасын тексеру жүргізіледі. Дәліздегі кезекші түлектердің артық заттарды осы үшін арнайы бөлінген орында қалдырылуын қадағалайды. Түлек отырғызу орнындағы тиісті нөмір бойынша орынға отырады және отырғызғаннан кейін отырғызу парағына қол қояды, осы арқылы өз орнына отырғанын растайды.

Түлектерді кіргізу ҰБТ басталу жарияланған сәттен бастап тоқтатылады.

Егер түлек тестілеуден мына себептер бойынша өте алмаса:

· жарақат алғанда;

· отбасы жағдайы бойынша,

сондай-ақ егер тестілеуден өтуге оның өтініш беруі кезінде тестілеуді тапсыру тілі дұрыс көрсетілмесе қосымша отырғызу жүргізілетінін атап өткен жөн.

Бұл жағдайда түлек мемлекеттік комиссияның төрағасының атына ҰБТ күнін немесе дәрісхананың тілдік мәртебесін өзгерту туралы өтініш береді. Өтінішке растау құжаты қоса беріледі. Қосымша отырғызу туралы шешім мемлекеттік комиссия отырысының хаттамасымен ресімделеді.

Оң шешім қабылданған жағдайда уәкілетті органның өкілі түлектің рұқсаттамасына өзгертулер енгізеді, тестілеуді тапсыру тіліне сәйкес осы түлек қосымша отырғызылатын дәрісхана нөмірін анықтайды. Қосымша отырғызу үшін ҰБТ келмеген түлектің емтихан материалдары немесе қосымша емтихан материалдары пайдаланылады. Балдарды бағаға ауыстыру жалпы орта білім туралы аттестаттың бағаларына ҰБТ сертификатының балдарын ауыстыру шкаласына сәйкес жүргізіледі.

ҰБТ жүргізу кезіндегі тәртіп

Тестілеудің басталуы көп жағдайда сақталуы тиіс тәртіпке байланысты. Басқаша жағдайда түлекке нәтижелерді жою немесе жоққа шығару қаупі төнеді. Тестілеуді тапсыру кезінде түлектің сақтауы тиіс ерекше маңызды сәттерді атап өтеміз.

Түлекке:

· сөйлесуге;

· бір орыннан екінші орынға ауысуға;

· емтихан материалдарымен алмасуға;

· көшіруге;

· дәрісханаға шпаргалкаларды және басқа әдістемелік әдебиетті, калькулятор, фотоаппарат, мобильдік байланыс құралдарын пайдалануға және енгізуге рұқсат етілмейді.

Түлектің анықталған фактіні бұзуы жағдайында тексеруші Түлекті дәрісханадан шығару және тыйым салынған заттарды анықтау актісін құрастырады. Әрі қарай тексеруші мемлекеттік комиссия төрағасына түлектердің ережелерді бұзу айғағы туралы хабардар етіледі.

Емтихан материалдарын тестілеуге бөлінген уақытта түлек тапсырудан бас тартқан жағдайда оның жұмысы өңделмейді сондай-ақ Тестілеуге берілген уақыт аяқталған кезде бітіруші емтихан материалдарын тапсырудан бас тартқан фактіні тіркеу туралы акт құрастырылады.

Түлектің нәтижелерді жоюы және күшін жоюы туралы шешім қабылданған жағдайда ол өзі оқыған мектепте дәстүрлі емтихан нысанында қорытынды аттестатауды тапсырады. Бұнда ол ағымдағы жылы ЖОО түсу құқығынан айрылады.

ҰБТ қайта тапсыруға рұқсат етілмейді!

ҰБТ апелляциялық комиссиясы

Тестілеу кезінде бірнеше мәрте тест тапсырмаларының сәйкессіздігі айғақтары немесе тестілеу нәтижелерін есептеудегі техникалық ақаулар анықталады. Түлек үшін әр балл маңызды болғандықтан бірыңғай талаптарды сақтауды қамтамасыз ету және тест тапсырмаларын бағалауда даулы мәселелерді шешу, тестілеу кезінде ҰБТ қатысушыларының құқықтарын қорғау мақсатында апелляциялық комиссиялар құрылады.

Аппеляциялық комиссияның төрағасы және құрамы білім саласындағы уәкілетті органның бұйрығымен бекітеледі. Апелляциялық комиссия түлекке балдарды қосу туралы ұсыныстардың негізділігін қарайды және түпкілікті шешімді қабылдайды.

Өз қызметтерін орындау мақсатында аппеляциялық комиссия түлектердің жауап парақтарының көшірмелерін, ҰБТ ережелерін сақтау туралы мәліметтерді сұратады және алады.

Апелляциялық комиссияның шешімі комиссия мүшелерінің жалпы санының басым дауысымен қабылданады. Дауыстар теңдігінде төрағаның дауысы шешуші болып табылады. Аппеляциялық комиссияның шешімі хаттамамен рәсімделеді, оған төраға және комиссияның барлық мүшелері қол қояды. Аппеляциялық комиссияның хаттамалары жыл бойы Ұлттық тестілеу орталығында сақталады.

Апелляциялық комиссияның құрамына мемлекеттік комиссияның мүшелері және басқа адамдар, ағымдағы жылы ҰБТ өтетін балалар кіре алмайды.

Апелляциялық комиссия тест тапсырмаларының мазмұны және техникалық себептер бойынша тестілеуге қатысушылардан өтініштерді қабылдайды және қарастырады, түлекке балдарды қосу туралы ұсыныс енгізеді және оны аппеляцияның нәтижелері туралы хабардар етеді.

Аппеляцияға өтінішті апелляция комиссиясы төрағасының атына тестілеуге қатысушының өзі береді. Тест тапсырмаларының мазмұны және техникалық себептер бойынша өтініш тестілеу нәтижелерін жариялағаннан кейін келесі күні күндізгі 14.00-ге дейін қабылданады және апелляциялық комиссия 1 күн ішінде қарайды. Өтініш берушіде өзімен бірге жеке басты куәландыратын құжат және ҰБТ рұқсаттама болу керек.]]>
admin Fri, 19 Apr 2024 15:19:01 +0600
10 «А» сыныбында «Мамандықты дұрыс таңдау - табысты өмірдің кілті» атты тақырыбында https://53-taraz.mektebi.kz/oushylara/bt/102-10-a-synybynda-mamandyty-drys-tadau-tabysty-mrd-klt-atty-tayrybynda.html https://53-taraz.mektebi.kz/oushylara/bt/102-10-a-synybynda-mamandyty-drys-tadau-tabysty-mrd-klt-atty-tayrybynda.html Қ.Тұрысов атындағы

№53 мектеп - гимназиясы

10 «А» сыныптың

Анықтамасы


10 «А» сыныбында «Мамандықты дұрыс таңдау - табысты өмірдің кілті» атты тақырыбында 25.02.2019 ж. дөңгелек үстел өтті. Дөңгелек үстелге сынып түгел қатысты. Дөңгелек үстелдің мақсаты:оқушыларға мамандық таңдау, олардың әдістері туралы білімдерін, түсініктерін кеңейте отырып, мамандықтарға деген ынта-ықыласын, қызығушылықтарын арттыру, бағыт-бағдар беру және психологиялық қолдау көрсету.

Мамандық таңдау деген өзің айналысқың келетін жұмысты таңдау ғана емес, өзің араласқың келетін ортаны таңдау. Қазақ «Адам екі түрлі жағдайда қателеспеу керек: бірі-жар таңдағанда, екеншісі-мамандық таңдағанда» деп бекер айтпаса керек.

Әр адам өз қабілетіне, икемділігіне қарай сәйкес мамандық таңдау тиіс. Бүгінгі таңда нарықтық экономиканың өсудегі жоғарғы қарқынын жалғастыра алатын серпінді дамып келе жатқан кадрлар даярлау мәселесі алға қойылған. Ауыл шаруашылығын дамытуға көптеген мамандықтар қажет.

«Мамандықтың жаманы жоқ, бірақ, мұның кез- келгеніне икемділік қажет, бұл жай күнелту, тамақ асыраудың ғана жолы емес, үлкен өнерді, зор шеберлікті қажет ететін нәрсе» Ж. Аймауытов.

Әлемде 40 мыңға жуық әр түрлі мамандықтар бар.Статистиктердің зерттеуі бойынша жыл сайын 25 млн. Адам өзінің жұмыс орнын ауыстырып, оның 12%-ы қайтадан өз орнына қайтып оралады екен. Бұдан мамандықты таңдауда әр маман қателесіпті деуге болама? «Мамандық- дегеніміз не?» Қоғамға, адамдарға пайдасын тигізетін мамандықтарды қалай таңдауға болады? Осы және тағы басқа мәселелер туралы бүгін ой бөлісетінімізді айтып кеттім.

Мамандық - қарапайым өмір сүру көзі болып табылатын және қандайда бір дайындықты, жауапкершілікті талап ететін еңбек қызметінің маңызды бөлігі. Жалпы мамандық таңдау кезінде бір –бірімен тығыз байланысты екі нәрсені мұқият ескеріп, басшылыққа алған жөн.

1. Бұл мамандық маған не береді? Осы мамандықты таңдасам, өзімнің қабілетімді түгел жұмсап, өзімді - өзім көрсете аламынба?

2. Бұл мамандықты меңгерсем, халыққа, қоғамға қандай пайда келтіре аламын дей отыра, видеоролик көрсеттім. Осы жерде оқушылар өз ойларын еркін жеткізді.

Интербелсенді тақтаны пайдаланып пікірталас жүргіздім. Оқушыларға мынадай сұрақтар қойылды :

1) Мамандық таңдауда нені есепке алу керек?

2) Адамның қандай қасиеттері кәсіби түрде қажет?

3) Адам кәсіби жұмыста қалай табысқа жете алады?

4) «Маман иесі» дегенді қалай түсінуге болады?

5) Алдағы уақытта қандай маман иесі болатыныңыды, қандай бағытты, қандай оқу орнында оқитыныңды және де өзіңнің болашақ кәсіби қызметің туралы білесің бе? Осы туралы ойладың ба?

Осы сұрақтарға, Нұрсейтова Жанерке өзінің болашақта дәрігер болатынын, дәрігер өте қиын мамандық екенін, оған әр қашан білімді, адамгершілігі мол, қиындықтарды жеңе білу керек екенін айтты.

Ата-ананың арманы-баласын дүниеге әкелген соң, қызығын көру. Қазақта сөз бар: «Жақсы бала- сүйік, жаман бала- күйік» деген. Осы айтылған сөздің түбінде үлкен ой жатыр. Әрбір ата-ана баласының қызығын көруді армандайды, білімді болғанын қалайды, өмірден өз орнын тапса екен деп жатса да, тұрса да алладан сұрайды.

Оқушылармен «Ең жақсы» ойынын жүргіздім: бұл жерде мамандықтардың кейбір ерекше мінездемелерін ұсындым, ал оқушылар берілген мінездемеге сәйкес келетін мамандықты атап отырды:

Ең ақшалы банк қызметкері, экономист.

Ең жауапты сот.

Ең тәтті аспаз, кондитер.

Ең салмақты мұғалім, заңгер.

Ең қарым-қатынасы күшті бизнесмен.

Ең күлкілі Клоун.

Ең жасыл бақташы.

Ортаға: Жанерке, Айжан, Алдияр, Нұрдәулер, Рустам, Жанель, Дильназды шығарып «Егер мамандық иесі болсаң не істер едің.....» ситуациялық сұрақтар қойдым:

«Дәрігер.Ауырған адам сізге келіп, қойған диагнозбен келіспейтінін айтты. Сіздің шешіміңіз?» сонда Нұрдәулет- былай жауап берді: мен дәрігермін – сіздің анализдеріңіз арқылы диагнозыңызды айтып отырмын. Маған сенбесеңіз басқа дәрігергеанализдерінізді апарып көрсетсеңіз. Мен қойған диагнозды айтып береді деді.

Мұғалім.Сабаққа ата-ана қатысып отыр. Үй тапсырмасын сұрадыңыз, ешбір оқушы дайын емес. Не істер едіңіз? – бұл сұраққа Жанерке былайдеп жауап берді: оқушыларға еш ашуланбастан, үй тапсырмасын тақтаға орындатар едім. Ары қарай бүгінгі сабақтыбастап кетер едім деді.

Журналист.Жазған мақалаңыз кейбір жандарға ұнамай, сізге ескерту жасады, қорқытты, Не істер едіңіз?- Нұрдәулер – мақаламды ары қарай жазар едім, ешкімнен қорықпай. Әр оқушы өзіне қойылған ситуациялық сұрақтарды нақты жауап берді. Шағын викторина қою арқылы оқушылардың білімдерін тексердім.

Оқушыларға кеспе қағаздарға жазылған мамандықтар таратылады, ал олар сол мамандықтарды ыммен көрсетуге тырысуы керек. Қалғандары сол мамандықты табу керек.

(Хатшы, Мұғалім, Кітапханашы, Бухгалтер, Банк қызметкері, Сатушы, Дәнекерлеуші, Әнші, Журналист, Дәрігер, Заңгер, Суретші, Шаштараз) оқушылар бұл ойында да өздерінің мамандықты білетінін көрсетті.

Оқушыларға квадрат, зигзак, шеңбер, үшбұрыш фигураларын тараттым. Оқушылар өздерінің қалағанын алды. Мен оларға осы фигуралардың қасиеттерін айтып кеттім:

Квадрат.Сенде төзімділік, шыдамдылық, еңбекқорлық дамыған. Өз айналаңа адамдарды жинап ұйымдастыру, реттеу және жүйелеу қабілетін баршылық. Сенен үздік администратор шығады.

Зигзаг.Сенде әсемдікті көре білу қабілетін жоғары қалыптасқан, сондай-ақ шығармашылық қабілетің, ой-өрісің дамыған. Сенде табиғи өткіройлылық бар, өз айналаңа қабілетті адамдарды жинай аласың. Сені шаблондар, ережелер, нұсқаулар қызықтырмайды. Бастаған істі аяқтауға төзімділіктің жоқтығы бөгет жасайды.

Шеңбер.Сенде адамгершілік жоғары дамыған.Сен өз әріптесіңді тыңдай аласың және оның қайғысы мен қуанышын бірге бөлісесің, басқаның ауыртпалығына жәрдемдесу қабілетің жоғары қалыптасқан. Саған жеке адамдар арасындағы кикілжіңдер тән емес, өзіңді олардан аулақ ұстайсың. Сенен үздік психолог шығуы мүмкін.

Үшбұрыш.Саған басқарушылық қасиет тән. Өз көздкген мақсатыңа қол жеткізуге барлық мүмкіншілігіңді жасайсың. Өзіңе сенімдісің және жеңіске, жетістіктерге, ұтыстарға оңай қол жеткізесің. Айтқанынан шықпайсың, абыройлысың. Сен қоғамда, өмірде жоғары жетістіктерге қол жеткізесің, жұмысыңда жоғарыға көтерілуге бейімділігің бар.


Қорытынды:Әбунасыр Әл Фараби: «...адам кез-келген жұмысқа жарамды бола бермейді. Жұмысты неғұрлым жетік және жақсы атқарса білгір және шебер болып шығады. Қандай әрекет, қандай іс істесекте содан рахмет табу, соның рахатын көру біздің мақсатымыз болып табылады»,-деген.

Сенбе жұртқа тұрса да қанша мақтап,

Әуре етеді ішіне қулық сақтап.

Өзіңе сен өзіңді алып шығар,

Еңбегің мен ақылың екі жақтан

Сынып жетекшісі: Мамралиева Г.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


]]>
Қ.Тұрысов атындағы

№53 мектеп - гимназиясы

10 «А» сыныптың

Анықтамасы


10 «А» сыныбында «Мамандықты дұрыс таңдау - табысты өмірдің кілті» атты тақырыбында 25.02.2019 ж. дөңгелек үстел өтті. Дөңгелек үстелге сынып түгел қатысты. Дөңгелек үстелдің мақсаты:оқушыларға мамандық таңдау, олардың әдістері туралы білімдерін, түсініктерін кеңейте отырып, мамандықтарға деген ынта-ықыласын, қызығушылықтарын арттыру, бағыт-бағдар беру және психологиялық қолдау көрсету.

Мамандық таңдау деген өзің айналысқың келетін жұмысты таңдау ғана емес, өзің араласқың келетін ортаны таңдау. Қазақ «Адам екі түрлі жағдайда қателеспеу керек: бірі-жар таңдағанда, екеншісі-мамандық таңдағанда» деп бекер айтпаса керек.

Әр адам өз қабілетіне, икемділігіне қарай сәйкес мамандық таңдау тиіс. Бүгінгі таңда нарықтық экономиканың өсудегі жоғарғы қарқынын жалғастыра алатын серпінді дамып келе жатқан кадрлар даярлау мәселесі алға қойылған. Ауыл шаруашылығын дамытуға көптеген мамандықтар қажет.

«Мамандықтың жаманы жоқ, бірақ, мұның кез- келгеніне икемділік қажет, бұл жай күнелту, тамақ асыраудың ғана жолы емес, үлкен өнерді, зор шеберлікті қажет ететін нәрсе» Ж. Аймауытов.

Әлемде 40 мыңға жуық әр түрлі мамандықтар бар.Статистиктердің зерттеуі бойынша жыл сайын 25 млн. Адам өзінің жұмыс орнын ауыстырып, оның 12%-ы қайтадан өз орнына қайтып оралады екен. Бұдан мамандықты таңдауда әр маман қателесіпті деуге болама? «Мамандық- дегеніміз не?» Қоғамға, адамдарға пайдасын тигізетін мамандықтарды қалай таңдауға болады? Осы және тағы басқа мәселелер туралы бүгін ой бөлісетінімізді айтып кеттім.

Мамандық - қарапайым өмір сүру көзі болып табылатын және қандайда бір дайындықты, жауапкершілікті талап ететін еңбек қызметінің маңызды бөлігі. Жалпы мамандық таңдау кезінде бір –бірімен тығыз байланысты екі нәрсені мұқият ескеріп, басшылыққа алған жөн.

1. Бұл мамандық маған не береді? Осы мамандықты таңдасам, өзімнің қабілетімді түгел жұмсап, өзімді - өзім көрсете аламынба?

2. Бұл мамандықты меңгерсем, халыққа, қоғамға қандай пайда келтіре аламын дей отыра, видеоролик көрсеттім. Осы жерде оқушылар өз ойларын еркін жеткізді.

Интербелсенді тақтаны пайдаланып пікірталас жүргіздім. Оқушыларға мынадай сұрақтар қойылды :

1) Мамандық таңдауда нені есепке алу керек?

2) Адамның қандай қасиеттері кәсіби түрде қажет?

3) Адам кәсіби жұмыста қалай табысқа жете алады?

4) «Маман иесі» дегенді қалай түсінуге болады?

5) Алдағы уақытта қандай маман иесі болатыныңыды, қандай бағытты, қандай оқу орнында оқитыныңды және де өзіңнің болашақ кәсіби қызметің туралы білесің бе? Осы туралы ойладың ба?

Осы сұрақтарға, Нұрсейтова Жанерке өзінің болашақта дәрігер болатынын, дәрігер өте қиын мамандық екенін, оған әр қашан білімді, адамгершілігі мол, қиындықтарды жеңе білу керек екенін айтты.

Ата-ананың арманы-баласын дүниеге әкелген соң, қызығын көру. Қазақта сөз бар: «Жақсы бала- сүйік, жаман бала- күйік» деген. Осы айтылған сөздің түбінде үлкен ой жатыр. Әрбір ата-ана баласының қызығын көруді армандайды, білімді болғанын қалайды, өмірден өз орнын тапса екен деп жатса да, тұрса да алладан сұрайды.

Оқушылармен «Ең жақсы» ойынын жүргіздім: бұл жерде мамандықтардың кейбір ерекше мінездемелерін ұсындым, ал оқушылар берілген мінездемеге сәйкес келетін мамандықты атап отырды:

Ең ақшалы банк қызметкері, экономист.

Ең жауапты сот.

Ең тәтті аспаз, кондитер.

Ең салмақты мұғалім, заңгер.

Ең қарым-қатынасы күшті бизнесмен.

Ең күлкілі Клоун.

Ең жасыл бақташы.

Ортаға: Жанерке, Айжан, Алдияр, Нұрдәулер, Рустам, Жанель, Дильназды шығарып «Егер мамандық иесі болсаң не істер едің.....» ситуациялық сұрақтар қойдым:

«Дәрігер.Ауырған адам сізге келіп, қойған диагнозбен келіспейтінін айтты. Сіздің шешіміңіз?» сонда Нұрдәулет- былай жауап берді: мен дәрігермін – сіздің анализдеріңіз арқылы диагнозыңызды айтып отырмын. Маған сенбесеңіз басқа дәрігергеанализдерінізді апарып көрсетсеңіз. Мен қойған диагнозды айтып береді деді.

Мұғалім.Сабаққа ата-ана қатысып отыр. Үй тапсырмасын сұрадыңыз, ешбір оқушы дайын емес. Не істер едіңіз? – бұл сұраққа Жанерке былайдеп жауап берді: оқушыларға еш ашуланбастан, үй тапсырмасын тақтаға орындатар едім. Ары қарай бүгінгі сабақтыбастап кетер едім деді.

Журналист.Жазған мақалаңыз кейбір жандарға ұнамай, сізге ескерту жасады, қорқытты, Не істер едіңіз?- Нұрдәулер – мақаламды ары қарай жазар едім, ешкімнен қорықпай. Әр оқушы өзіне қойылған ситуациялық сұрақтарды нақты жауап берді. Шағын викторина қою арқылы оқушылардың білімдерін тексердім.

Оқушыларға кеспе қағаздарға жазылған мамандықтар таратылады, ал олар сол мамандықтарды ыммен көрсетуге тырысуы керек. Қалғандары сол мамандықты табу керек.

(Хатшы, Мұғалім, Кітапханашы, Бухгалтер, Банк қызметкері, Сатушы, Дәнекерлеуші, Әнші, Журналист, Дәрігер, Заңгер, Суретші, Шаштараз) оқушылар бұл ойында да өздерінің мамандықты білетінін көрсетті.

Оқушыларға квадрат, зигзак, шеңбер, үшбұрыш фигураларын тараттым. Оқушылар өздерінің қалағанын алды. Мен оларға осы фигуралардың қасиеттерін айтып кеттім:

Квадрат.Сенде төзімділік, шыдамдылық, еңбекқорлық дамыған. Өз айналаңа адамдарды жинап ұйымдастыру, реттеу және жүйелеу қабілетін баршылық. Сенен үздік администратор шығады.

Зигзаг.Сенде әсемдікті көре білу қабілетін жоғары қалыптасқан, сондай-ақ шығармашылық қабілетің, ой-өрісің дамыған. Сенде табиғи өткіройлылық бар, өз айналаңа қабілетті адамдарды жинай аласың. Сені шаблондар, ережелер, нұсқаулар қызықтырмайды. Бастаған істі аяқтауға төзімділіктің жоқтығы бөгет жасайды.

Шеңбер.Сенде адамгершілік жоғары дамыған.Сен өз әріптесіңді тыңдай аласың және оның қайғысы мен қуанышын бірге бөлісесің, басқаның ауыртпалығына жәрдемдесу қабілетің жоғары қалыптасқан. Саған жеке адамдар арасындағы кикілжіңдер тән емес, өзіңді олардан аулақ ұстайсың. Сенен үздік психолог шығуы мүмкін.

Үшбұрыш.Саған басқарушылық қасиет тән. Өз көздкген мақсатыңа қол жеткізуге барлық мүмкіншілігіңді жасайсың. Өзіңе сенімдісің және жеңіске, жетістіктерге, ұтыстарға оңай қол жеткізесің. Айтқанынан шықпайсың, абыройлысың. Сен қоғамда, өмірде жоғары жетістіктерге қол жеткізесің, жұмысыңда жоғарыға көтерілуге бейімділігің бар.


Қорытынды:Әбунасыр Әл Фараби: «...адам кез-келген жұмысқа жарамды бола бермейді. Жұмысты неғұрлым жетік және жақсы атқарса білгір және шебер болып шығады. Қандай әрекет, қандай іс істесекте содан рахмет табу, соның рахатын көру біздің мақсатымыз болып табылады»,-деген.

Сенбе жұртқа тұрса да қанша мақтап,

Әуре етеді ішіне қулық сақтап.

Өзіңе сен өзіңді алып шығар,

Еңбегің мен ақылың екі жақтан

Сынып жетекшісі: Мамралиева Г.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


]]>
admin Tue, 26 Feb 2019 10:46:00 +0600
ҰБТ ТУРАЛЫ МӘЛІМЕТ https://53-taraz.mektebi.kz/oushylara/bt/20-bt-turaly-mlmet.html https://53-taraz.mektebi.kz/oushylara/bt/20-bt-turaly-mlmet.html

 

№53 орта мектебінің 2016-2017 оқу жылындағы ҰБТ бойынша қорытынды сараптамасы.


№53 орта мектеп бойынша 2016-2017 оқу жылында 11-сыныпта 59 оқушы болса, оның 56-і ҰБТ-ға қамтылды және ҰбТ-ға қатысу көрсеткіші 94,9%-ды көрсетті. Мектеп бойынша «Алтын белгіге» үміткерлер 4 оқушы болды. Олар 11 «а» сынып оқушылары Жандерке Саяжан (132 балл), Жапарова Алина (128 балл), Манатбек Жанэтта (125 балл) және 11 «ә» сынып оқушысы Қанжан Айгерім (120 балл). ҰБТ қорытындысы бойынша ЖОО түсу құқығына 53 оқушы ие болса, 3 оқушы межелі балды ала алмады. Олар 11 «ә» сынып оқушысы Құралбай Дәулет (38 балл) және Нұраханова Гүлім (35 балл), 11 «б» сынып оқушысы Өткелбаева Асима (48 балл). Шығармашылық пәндерді таңдаған 1 оқушы болды. Ол 11 «ә» сынып оқушысы Смағұлов Дәулет 2 пәннен 40 балдан 26 балл жинады (Оқу сауаттылығы – 12 балл, Қазақстан тарихы – 14 балл).

Мектеп бойынша барлық балл – 4861 болып өткен оқу жылындағы барлық балдан (639 балл жоғары). Ал, орта балл бойынша 86,8 балды құрап, 2015-2016 оқу жылынан 1,1 балға төмендеді. (1-кесте). Шығармашылық пәнді есептемегенде 87,9 орта баллды көрсетті. Бұл өткен оқу жылымен салыстырғанда еш айырмашылық болмағанын көрсетеді (2-кесте). Мектеп бойынша ең жоғары балл – 132 балл (Жандерке Саяжан), ең төменгі балл – 35 балл (Нұраханова Гүлім). 

1-кесте. ҰБТ-дан барлық және орта балл бойынша соңғы екі оқу жылының салыстырмалы мониторингі.


 

2016-2017 оқу жылы

2015-2016 оқу жылы

Айырмашылық

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

Оқушы


 саны

Барлық балл

Орта балл

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

56

4861

86,8

48

4222

87,9

+8

+639

-1,1


 

 

2-кесте. ҰБТ-дан шығармашылық пәнді есепке алмағандағы салыстырмалы мониторингі



2016-2017 оқу жылы

2015-2016 оқу жылы

Айырмашылық

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

55

4835

87,9

48

4222

87,9

+7

+613

0

 


Сыныбы

Барлық оқушы
 саны

Қатысқаны

Орта ұпай



11 А

23

23

95,7


11 Ә

21

20

75,7


11 Б

15

13

88,1


11 сынып

59

56

87,96


 


]]>

 

№53 орта мектебінің 2016-2017 оқу жылындағы ҰБТ бойынша қорытынды сараптамасы.


№53 орта мектеп бойынша 2016-2017 оқу жылында 11-сыныпта 59 оқушы болса, оның 56-і ҰБТ-ға қамтылды және ҰбТ-ға қатысу көрсеткіші 94,9%-ды көрсетті. Мектеп бойынша «Алтын белгіге» үміткерлер 4 оқушы болды. Олар 11 «а» сынып оқушылары Жандерке Саяжан (132 балл), Жапарова Алина (128 балл), Манатбек Жанэтта (125 балл) және 11 «ә» сынып оқушысы Қанжан Айгерім (120 балл). ҰБТ қорытындысы бойынша ЖОО түсу құқығына 53 оқушы ие болса, 3 оқушы межелі балды ала алмады. Олар 11 «ә» сынып оқушысы Құралбай Дәулет (38 балл) және Нұраханова Гүлім (35 балл), 11 «б» сынып оқушысы Өткелбаева Асима (48 балл). Шығармашылық пәндерді таңдаған 1 оқушы болды. Ол 11 «ә» сынып оқушысы Смағұлов Дәулет 2 пәннен 40 балдан 26 балл жинады (Оқу сауаттылығы – 12 балл, Қазақстан тарихы – 14 балл).

Мектеп бойынша барлық балл – 4861 болып өткен оқу жылындағы барлық балдан (639 балл жоғары). Ал, орта балл бойынша 86,8 балды құрап, 2015-2016 оқу жылынан 1,1 балға төмендеді. (1-кесте). Шығармашылық пәнді есептемегенде 87,9 орта баллды көрсетті. Бұл өткен оқу жылымен салыстырғанда еш айырмашылық болмағанын көрсетеді (2-кесте). Мектеп бойынша ең жоғары балл – 132 балл (Жандерке Саяжан), ең төменгі балл – 35 балл (Нұраханова Гүлім). 

1-кесте. ҰБТ-дан барлық және орта балл бойынша соңғы екі оқу жылының салыстырмалы мониторингі.


 

2016-2017 оқу жылы

2015-2016 оқу жылы

Айырмашылық

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

Оқушы


 саны

Барлық балл

Орта балл

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

56

4861

86,8

48

4222

87,9

+8

+639

-1,1


 

 

2-кесте. ҰБТ-дан шығармашылық пәнді есепке алмағандағы салыстырмалы мониторингі



2016-2017 оқу жылы

2015-2016 оқу жылы

Айырмашылық

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

Оқушы саны

Барлық балл

Орта балл

55

4835

87,9

48

4222

87,9

+7

+613

0

 


Сыныбы

Барлық оқушы
 саны

Қатысқаны

Орта ұпай



11 А

23

23

95,7


11 Ә

21

20

75,7


11 Б

15

13

88,1


11 сынып

59

56

87,96


 


]]>
admin Tue, 22 Aug 2017 00:44:04 +0600